dinsdag 27 september 2022

De 200 myls solo 2022


Een kort verslag van de 200 Myls Solo in digitale vorm:



Ook voor de 4e keer begon het in augustus al te kriebelen. De boot wordt in orde gemaakt, reglementen en veiligheidsvoorschriften doorgespit en de nodige snuisterijen ingeslagen. 

Ik neem altijd de hele week vrij om woensdag ontspannen aan de start te staan. Zo ook dit jaar, niet wetende wat het weer voor ons in petto had.. Zowel op woensdag als op donderdag was het namelijk zoeken naar een zuchtje wind. De ontspanning sloeg al snel om in verveling..

Na 2 lange rustperiodes en een intensieve verkenning van zowel Bataviastad als de Markerwadden, ging ik vrijdag bij het krieken van de dag eindelijk serieus op pad. Vergezeld door een van de mooiste zonsopgangen van het jaar, werd de tocht naar Hindeloopen met een lopende windje ingezet. Daar had ik namelijk op zaterdag een date met een stevige (20+ kn) wind uit het noorden. Zij zou me gaan vergezellen op de tocht terug naar Lelystad. De vrijdagochtend begon prachtig, maar aan de verdere grijze druilerige tocht naar Hindeloopen wil ik niet teveel woorden besteden.

Zaterdag zou namelijk de dag worden waarop alle kaarten gezet waren. Bewust gekozen om zoveel mogelijk (gunstige) mijlen te maken en de boot als een surfplank naar Lelystad te brengen. De dagstart bij de H2W1 begon met een glimlach van oor tot oor en bij de finish bij Sport I stond die grote lach nog steeds op mijn gezicht. Een heerlijke dag gezeild en geĆ«indigd op een verdienstelijke plek in het klassement. 

Zeilgroet van de Only Fools Rush In,
Bas Wernsen     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten